Sunday, October 10, 2004

擱淺

久未放晴的天空
依舊留著你的笑容
哭過卻無法掩埋歉疚
風箏在陰天擱淺
想念還在等待救援
我拉著線複習你給的溫柔
暴曬在一旁的寂寞
笑我給不起承諾
怎麼會怎麼會你竟原諒了我

我只能永遠讀著對白
讀著我給你的傷害
我原諒不了我就
請你當作我已不在
我睜開雙眼 看著空白
忘記你對我的期待
讀完了依賴
我很快就離開

詞:宋健彰 曲:周杰倫
------------------------------------

歌詞能感動人心,是因為在短短的字句裡,他能將我們心情講出來,無論是快樂的悲傷的。
用一首歌就能道出此時此刻心中的想法....
而曲子則是烘托心情的氛圍
有些歌曲一聽心情就會跟著曲調變色....開始blue
所以我將Coldplay的專輯收起了
Let go!

-------------------------------------

I like you, so I let go....
To be nice to you, is nice to myself on another side.
Even when I said goodbye...
But you don't understand and you didn't cherish....
Once I leave, I will leave for good, cut all the contacts
At the moment, I wish you would feel the same as the lyrics said one day.
You will start to miss me, and call yourself a loser.
Because you lose me.

:)



0 Comments:

Post a Comment

<< Home